ski > > Thomas Krief : Pas une ride !

Thomas Krief : Pas une ride !

Ex futur meilleur espoir du demi tube, Toto Krief s’approche sans faire de vague, à grands coups de tricks feutrés, pour s’emparer du Graal.
Par JAG
Photos Louis Garnier



Il y en a qui naissent avec une cuillère en argent dans la bouche, d’autres qui se contentent d’une paire de twin tips. Sponsorisé à 6 ans, Thomas est un enfant de la révolution New School. Après avoir été initié au hors-piste par son père dès ses premières glisses, commencé le freestyle à 7, être passé par la case alpin jusqu’à 11, il a consacré son talent et son temps aux parks pour devenir l’un des plus jeunes compétiteurs de classe mondiale.


Salut Thomas, tu viens de terminer 5ème sur la dernière étape du Dew Tour avec plus de 90 points , ça chauffe ! Racontes-nous ta compétition.
Avant la compète, c’était un peu le stress, j’avais vraiment envie de faire quelque chose de bien avant de rentrer à la maison. Dès les premiers trainings, je me sentais vraiment bien et ça m’a mis en confiance. J’ai facilement passé les qualifs et, en finale, j’ai enfin réussi à skier à mon meilleur niveau. J’ai posé ce double flat sur lequel j’avais eu pas mal de problèmes sur les contest précédents. J’avais besoin de ça pour me remettre en confiance. A un mois des X de Tignes, c’était le timing parfait !

Qu’est-ce qu’il t’a manqué pour monter sur le podium ?
Je pense qu’il faut que je travaille un peu sur l’amplitude sinon je crois que tout le reste y était !

Le moral, le physique, tout est en ordre de bataille ? Quelle est la suite du programme ?
J’ai eu une petite baisse de régime pendant les X. Je n’étais pas au top de ma forme. Mais ça va mieux maintenant. J’ai repris du poil de la bête comme on dit et je suis ultra motivé. Pour la suite, mon objectif c’est les X Games de Tignes. Je veux prendre ma revanche !

Par rapport à Tignes, es-tu déjà fixé sur ton invitation ? A ce propos, peux-tu nous éclairer un peu sur la manière dont sont faites les sélections ?
Oui j’ai déjà eu mon invitation, c’est une très bonne nouvelle ! Pour l’instant, ils ont seulement invité les 5 premiers de l’an dernier. Pour la suite, cela dépend en général du classement AFP et des podiums des dernières compètes. Ils essayent de faire au mieux pour inviter les bonnes personnes, même si, quelques fois, les décisions sont un peu bizarres…

Tu as déjà eu de grosses déceptions par rapport à un jugement ?
Oui, ça m’est déjà arrivé. Sur le coup, on peut en vouloir aux juges, mais avec le recul, on se rend parfois compte que l’erreur vient de nous et ça nous aide à progresser sur certains détails.

Suite à l’accident dramatique de Sarah, comment la communauté a-t-elle réagi ? Est-ce que quelque chose à changer niveau sécurité, prise de conscience du danger ?
Tout le monde est très triste suite à la disparition de Sarah. Je n’en ai pas beaucoup parlé sur le coup contrairement à d’autres, non pas parce que je n’y pense pas, mais plus par peur de ne pas trouver les bons mots. Ce qui est arrivé me touche beaucoup et toutes mes pensées vont à sa famille et son mari. Pour ma part, j’ai toujours été conscient des risques que notre sport comporte, c’est pourquoi je suis toujours très réfléchi dans tout ce que je fais. Je prend rarement des risques inutiles. J’essaye de mettre toutes les chances de mon côté, même si je sais que le risque 0 n’existe pas.

Retrouvez l’intégralité de l’interview de Thomas Krief dans Weski #26, actuellement en kiosque.




Un message, un commentaire ?
  • (Pour créer des paragraphes, laissez simplement des lignes vides.)

Qui êtes-vous ? (optionnel)

beats earphones
08 mars 2012 10:31

Thanks,beats earphones I been recently looking for information about this subject matter for a long time and also yours is the foremost I have discovered so far.beats by dr dre lady gaga headphones red Nevertheless, why don’t you consider concluding ? Are you sure concerning the supply ?Dr Dre Beats Studio MLB Chicago White Sox


audemars piguet royal oak replica
09 mars 2012 08:54

As for me, I also want to set up a blog as yours, replica tag heuer watches can you share me some experiences of organizing blogs iwc watch ?


rolex replica watchees
19 mars 2012 07:34

these rolex replica watches are excellent as original rolex watches
replica watches
http://www.breitlingreplicawatches.com
http://www.copyluxury.biz
http://www.replicahandbags-uk.co.uk


BellaHurst
27 mars 2012 17:18

Once you have finally decided on a place to move at and the exact date to do it, according to house cleaning Sydney professionals it is the best time to begin considering what to do with the home that you are living at the moment. In case that you are currently renting, it is preferable to give notice to your landlord that you are leaving soon, make this at least one month before moving out, in order to give him some time to find new tenants. Also when giving enough time you can receive reimbursement for all deposits, and at that time you really need these money.
The next thing that you need to do, according to cleaning Sydney professionals is to check your rental agreement, make sure you follow all the terms written in it.


smith
12 avril 2012 10:25

wow i was looking for it you done great for me thanks for article it gives me help.
essays help | uk essay writing | essay writing service


alicemcnealwonder
21 avril 2012 13:40

Michael Kors Wristle
25 avril 2012 08:38

Retailing is among the best ways to generate income. The world requires buying and selling merchandise, and it has shown time and again that merchandising is actually a certified money maker. Persons contemplating concerning setting up a small company to augment his or her income should find reselling garments a good starting point.

Find a reputable wholesaler and you may easily start your business via very little. There are several ways to retail store wholesale outfits for women. At wholesale prices clothes are valued $5 a piece and also above. Normally, wholesale garments for women can be bought for a t least 5 items. Choose designs that are all to easy to sell as well as target market.

Some ways to help resell wholesale women attire

1. Begin a home based business ( space ) This method is great for those who require extra sales and have adequate capital. You could start selling a couple of pieces being a dry manage. Order as little as 10 parts and try promoting them to buddies, colleagues, neighbours, and buddies. You may gradually increase your order placed over time as soon as you notice a person’s stocks go fast. A home based business selling at wholesale prices women outfits may finally turn to an online business.

2. Web business - Through individuals who employ a bigger money and who may have more time to help allot for the growing organization. To run a web-based retailing enterprise, you need to partner with a dependable courier or Michael Kors Outlet work with postal service to send out instructions you receive. You should buy a domain and place up a web based retail store, or else you can start using websites similar to eBay.com where there are usually people who will find you. Reselling in this style of website enables you to sell in large quantities as well. For example, you can order 10 pieces of from suppliers clothing for girls from your dealer and resale it as "lot of 2" orders. Meaning you advertise two pieces at a time, make better income, and also move your own stocks speedier.

When setting up an online retail store, you need to set up accounts like PayPal and MoneyBookers settle down ! clients and buyers can pay you easily.

3. Physical retail shop/boutique * If you have a place to use or even rent, you’ll be able to register for any sole proprietorship company Michael Kors Watches and chance a small store. This is solely ideal in case you are willing to give more time and energy in operating and maintaining an actual physical store. And also this entails anyone to hire more employees to assist customers and in daily businesses. When you have local store, you can buy a lot more pieces of general women garments and get improved discounts through the source. Companies usually give better discounts once you order extra.

4. Consignment - If you don’t have a natural store and want to be side tracked with the every day operations of a retail shop, you can ask various other stores to offer your things. Consignment providing will give you far better leverage especially if the store you happen to be partnering together with already contains a solid subscriber base. You can order extra wholesale Michael Kors Outlet outfits for women in addition to consign with different outlets. You can also have got a home based as well as online going business while consigning with actual physical stores.

These include some of the best solutions to earn money by selling clothes. Those who the passion for business in addition to earning extra money will definitely help to make profit. Locate a reliable dealer and the signifies you are convenient with and you can easily makes a lucrative business.


Garou
25 avril 2012 12:12

Your blog is a source of information, I am an avid reader and I wish you good luck.
Voyance par telephone


Leslieft
26 avril 2012 16:20

I think that you discuss a nice and good idea in your article.I wish you good luck.
horoscope


daisyedana
09 mai 2012 08:33

Walking and running barefoot regularly ensures that our feet are exercised for improved erformance.Vibram five fingers shoes on the other hand change the shape of feet and make the muscles dormant.


mrjerseys
25 mai 2012 12:19

We would love you to know :

You, to us are not just a customer. We are hoping friends if that is okay with you. Friends don’t cheat, so we won’t let you down ! Not only we sell Cheap Jerseys that you are searching online, but we make efforts for repeating purchase and returning friends. This is the right place to purchase cheap jerseys including Cheap NFL Jerseys because the quality will not fail you and the cost is better than the jerseys such as Cheap NHL Jerseys in local shops. We are not just doing a business. We are living our life with faith.


air jordan shoes
05 juin 2012 10:39

In fact, the financial crisis, the international brand strategy after another to adjust the Chinese market, they think only the occupation of the coastal cities of China
have been difficult to get more development, we must http://www.airjordan8viii.com/jorda…
extend the central and western cities. French sports goods retailer Decathlon stores in Chengdu, the second opening end of last year, and plans in the next 10 years the number of large shop in Chengdu to reach 12 within the home. According to statistics, the mean per Gucci Jewelry capita income in http://www.airjordan8viii.com/China’s western region and Consumption average take leave for the 8351 yuan (about 1270 dollars) and 491 yuan (about 98 dollars). Among them, two indicators of Chengdu near the eastern extent of the foundation, take leave for the 13,028 yuan (2606 dollars) and 925 yuan (about 125 dollars), accounting for 7% of sports consumption.


callum
29 juin 2012 07:01

The topic that your blog deals with demands loads of research.This kind of blog always useful for blog readers,
Seo company leeds


iUniverse
09 juillet 2012 13:35

I am glad that I had the fortune to stumble across your blog. It’s definitely an essential issue that not sufficient people are talking about and I am glad that I got the chance to see all the angles. iUniverse


asdsa
26 juillet 2012 14:00

Wow, nice post,there are many person searching about that now they will find enough resources by your post.Thank you for sharing to us.Please one more post about that..
Car Hire Jodhpur


Monster beats headphones
19 septembre 2012 15:20

We’ve Monster beats headphones our signature high-definition audio sound in a completely wireless design. Monster beats headphones Featuring advanced audio technology and the latest in Bluetooth connectivity, Monster Beats By Dre Beats Wireless headphones deliver the extended highs, Monster Beats By Dre natural mid-tones, Cheap Dre Beats and


Monster beats headphones
19 septembre 2012 15:21

Beats Wireless headphones deliver the extended highs, Monster Beats By Dre natural mid-tones, Cheap Dre Beats and powerful lows that made us famous. Cheap Dre Beats There’s a Monster headphone cable included for airplane listening. Dr Dre Headphones Plus a built-in mic and convenient control buttons are on the earcup for hands-free, Dr Dre Headphones mobile calling, music control, Beats By Dr Dre Outlet and volume. Experience your sound Beats By Dr Dre Outlet.


Lilly
04 octobre 2012 18:06

Coucou, ton blog est trop magnifique ! Je viens tous les jours et cela me plait beaucoup !!!
Merci et bonne continuation !
horoscope


slkesl
24 octobre 2012 05:41

Lose-lose economic relationship determines the countries avoid conflict motives. MBT Shoes UK After the Chinese leadership succession and the GHD Rare Leopard Print U.S. presidential election, both countries need to restore high-level dialogue,MBT Trainers


lockce
26 octobre 2012 08:36

Now the business presently has more than forty three retailers north face womens jackets numerous locations from the United State but that variety of retail shops are merely found within the US you will find still other retail stores exterior United states likewise.Even if the cheap north face jackets business is currently preferred inside the current market,


Replique Rolex
30 octobre 2012 15:19

all ages, seeing that affordable ugg shoes shoes or boots are generally useful, warm as well as sophisticated.In the past, Ugg footwear are employed outside the actual trousers. For this this cheap ugg boots sale uk this kind of aim for Uggs are becoming element within the fashion culture. They generally take place inside usual sheepskin colour, that may possibly be a strong apart light and


trxforsale2012
21 novembre 2012 06:45

Hi, I usually don’t post comments. But, I had to say this was a really good postcheap trxtrx for salecheap trx


louis vuitton bags
22 novembre 2012 03:35

professionals it is the best time to begin considering what to do with the home that you are living at the moment. In case that you are currently renting, it is preferable to give notice to your landlord that you are leaving soon, make this at least one month before moving out, in order to give him some time to find new tenants. Also when giving enough time you can receive reimbursement for all deposits, http://www.louisvuittonpursebag.com/and at that time you really need these money.


cheap coach purses
22 novembre 2012 03:37

professionals it is the best time to begin considering what to do with the home that you are living at the moment. In case that you are currently renting, it is preferable to give notice to your landlord that you are leaving soon, make this at least one month before moving out, in order to give him some time to find new tenants. Also when giving enough time you can receive reimbursement for all deposits, http://www.cheapcoachbagusas.com/


cheap coach purses
22 novembre 2012 03:40

professionals it is the best time to begin considering what to do with the home that you are living at the moment. In case that you are currently renting, it is preferable to give notice to your landlord that you are leaving soon, make this at least one month before moving out, in order to give him some time to find new tenants. Also when giving enough time you can receive reimbursement for all deposits,coach outlet online,


cheap coach handbags
22 novembre 2012 03:42

Ancient watches and diamond jewelry booth in Hall 1, the provision of the A15 has caused something, sellers and web site visitors to consider the details of the exhibition days. coach outlet online GUCCI handbags position near post to combat photography to describe our experienced watchmaker and diamond jewelry blacksmith artisans.


coach outlet online
23 novembre 2012 11:09

There are coach outlet online great savings every day online and with these great savings, you won’t be hit with any additional sales charges or fees with coach outlet online free


Gabie75
23 janvier 2013 15:06

Je suis tombée par hasard sur votre blog très intéressant ! ! Merci de nous avoir donner ce moment de pur bonheur .

Tarots gratuit


fotistika
01 février 2013 14:32

this is a very nice and helpful information. super b blog
φωτιστικά



Magazine de glisse gratuit, Freepresse vous présente tous les bons plans des stations de ski, les derniers tests matériel ski, snowboard, surf et outdoor, des videos ski freeride et freestyle... Toute l'actualité ski et snowboard sur Freepresse.com, votre site d'info glisse et outdoor. Plan du site.
Crédits photos : Fabrice Wittner (Snowboard) - Fischer (Ski) - Jason Childs 2007 (Surf) - Columbia (Outdoor)

Achat mots clés